دولت ایتالیا در مقابل نویسنده ضد مافیا

دولت ایتالیا در مقابل نویسنده ضد مافیا کادو دونی: به گزارش کادو دونی، روبرتو ساویانو نویسنده ایتالیایی علیرغم عدم حضور در لیست دولت ایتالیا جهت شرکت در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، در این رویداد شرکت می کند.


به گزارش کادو دونی به نقل از ایسنا، روبرتو ساویانو، یکی از پرفروش ترین نویسندگان زنده ایتالیا و منتقد سرسخت نخست وزیر راست افراطی این کشور جورجیا ملونی است که نامش در لیست اولیه ۱۰۰ نویسنده به نمایندگی از ایتالیا بعنوان میهمان افتخاری، سال جاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت نبود.
۴۱ نویسنده در نامه ای اعتراضی که در ماه ژوئن امضا کردند، اعلام نمودند که حذف ساویانو از الگویی پیروی می کند که در آن دولت تصویری مثبت از خویش را به بقیه جهان نشان داده است و در عین حال از راه اشکال کم و بیش صریح سانسور، آزادی هنری را در داخل سرکوب می کند».
در اعتراض به عدم دعوت از روبرتو ساویانو، چندین نویسنده برجسته دیگر ایتالیایی مانند پائولو جووردانو و آنتونیو اسکوراتی، متعاقباً حضور خویش را نمایشگاه کتاب فرانکفورت لغو کردند یا از نمایندگی کشورشان در فرانکفورت بعنوان رسمی خودداری کردند.
به گزارش گاردین، در نمایشگاه کتاب فرانکفورت که از ۱۶ تا ۲۰ اکتبر (۲۵ تا ۲۹ مهر ) برگزار می شود، هر ساله از یک کشور یا منطقه میهمان دعوت می شود تا فرهنگ خویش را به نمایش بگذارد و مجموعه ای از رویدادهای کتاب خوانی و میزگرد برگزار کند. ایتالیا برای نخستین بار از سال افتتاح این طرح در سال ۱۹۸۸، میهمان افتخاری سال جاری این رویداد شده است.
روبرتو ساویانو نویسنده کتاب معروف «گومورا» است که از سال ۲۰۰۶ و انتشار این کتاب که اسرار مافیای ناپل را فاش کرد، به شکل مخفی زندگی می کند و تنها تحت اسکورت پلیس ظاهر می شود.





منبع:

1403/07/26
13:57:01
5.0 / 5
11
تگهای خبر: انتشار , تصویر , شركت , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است