دبیر جشنواره چهارمین جایزه ملی داستان حماسی خبر داد

ارسال ۸۹۹ اثر به دبیرخانه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی

ارسال ۸۹۹ اثر به دبیرخانه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی به گزارش کادو دونی، خراسان رضوی دبیر جشنواره چهارمین جایزه ملی داستان حماسی اظهار داشت: دو فراخوان جشنواره جایزه ملی داستان حماسی در دو بخش آقایان و بانوان برای داستان کوتاه و رمان منتشر شد که در مجموع، ۸۸۹ اثر از تعداد ۱۰۲۴ نویسنده به دبیرخانه جشنواره واصل شده است.



حسین عباس زاده امروز ۱۲ مهرماه، در نشست خبری چهارمین جایزه ملی داستان حماسی اظهار نمود: فراخوان چهارمین جایزه ملی داستان حماسی از سال ۱۴۰۲ شروع شده و الان اختتامیه این رویداد بعد از ۳ ماه تعویق در ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می شود.

دبیر اجرایی جشنواره چهارمین جایزه ملی داستان حماسی افزود: دو فراخوان این جشنواره در دو بخش آقایان و بانوان برای داستان کوتاه و رمان منتشر شد که در مجموع، ۸۸۹ اثر از تعداد ۱۰۲۴ نویسنده به دبیرخانه جشنواره واصل شده است.

عباس زاده در تشریح جزئیات آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره اضافه کرد: در قسمت داستان کوتاه، ۷۰۴ اثر و در قسمت رمان ۱۸۵ اثر رسیده که نشان دهنده استقبال خوب نویسندگان از این جشنواره است.

وی افزود: در این جشنواره به تفکیک ۱۲۱ نویسنده زن و ۲۴۵ نویسنده مرد شرکت داشتند. ضمن این که ۳۰ اثر از ۴ نویسنده غیرایرانی فارسی زبان به دبیرخانه رسیده است.

دبیر اجرایی جشنواره چهارمین جایزه ملی داستان حماسی خاطرنشان کرد: از ۲۸ استان کشور آثار دریافتی داشتیم که در این خصوص خراسان رضوی با ۳۳ اثر، تهران با ۲۷ اثر و اصفهان با ۲۲ اثر در رتبه های اول تا سوم هستند.

عباس زاده اظهار داشت: بیشترین آثار رسیده از نویسندگان ۳۵ تا ۴۵ ساله بوده که اغلب نویسندگان در این بخش، دارای مدرک کارشناسی هستند.

وی افزود: ۷۰ درصد آثار ارسالی در قسمت داستان کوتاه بوده که اغلب موضوعات در رابطه با حماسه های دینی و تاریخی است.

دبیر جشنواره چهارمین جایزه ملی داستان حماسی اظهار داشت: از مجموع آثار رسیده تعداد ۵۰ اثر به مرحله دوم داوری راه یافته که از این تعداد ۱۰ اثر منتخب به مرحله نهایی راه خواهند یافت.

وی اظهار داشت: در اختتامیه این رویداد هنری، سه نویسنده از بخش های داستان کوتاه و رمان و در مجموع ۶ نفر بعنوان برگزیده معرفی خواهند شد.




منبع:

1403/07/13
11:50:40
5.0 / 5
121
تگهای خبر: انتشار , جایزه , جشن , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است