انتشار تصنیف هایی از دوره قاجار

انتشار تصنیف هایی از دوره قاجار به گزارش کادو دونی، تصنیف های دوره قاجار به روایت عبدالله دوامی و به نوشته فرامرز پایور اخیرا روانه بازار موسیقی شده است.


به گزارش کادو دونی به نقل از ایسنا، این اثر که در چارچوب یک جلد کتاب انتشار یافته، توسط فراز مجیبی آوانگاری و انتشارات ماهور هم این اثر را منتشر نموده است.
فراز مجیبی در رابطه با این اثر نوشته است: « استاد عبدالله دوامی به علت بهره مندی و ارتباط گسترده با نوازندگان شاخص و راویان اصلی ردیف و خوانندگان و تصنیف سازان مختلف و هم مهارت در نوازندگی ضرب و خوانندگی، بعنوان مهم ترین مرجع و راوی ردیف آوازی و تصانیف دوره قاجار محسوب می شد. نوع نگاه زیباشناسانه در انتخاب تصانیفی که با اصالت های موسیقی دستگاهی همگن و منطبق هستند در مقابل تصانیفی که از عیار هنری کمتری برخوردار بوده و یا بیشتر جنبه مردم پسند داشته اند، اصلی ترین خصوصیت روایت او از تصانیف دوره قاجار است.
کامل ترین آوانگاری کارگان ایشان مربوط است به نوشته استاد فرامرز پایور که در این کتاب بعنوان مرجع اصلی قرار گرفت. علاوه بر تطبیق دقیق حروف و کلمات شعر با نت ها نسبت به مرجع اصلی، کوشیده ام تا نوع آوانگاری سبب رابطه بیشتر خوانندگان و نوازندگان، در سطوح مختلف هنری با آن شود.»
این کتاب با قیمت ۷۵۰ هزارتومان به بازار عرضه شده است.




منبع:

1403/03/23
10:54:43
5.0 / 5
230
تگهای خبر: انتشار , شعر , كتاب , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است