تكلیف تخلفات مالی هتل ها و ایرلاین ها در سیل چه می شود؟

تكلیف تخلفات مالی هتل ها و ایرلاین ها در سیل چه می شود؟ به گزارش كادو دونی با وجود اخطار و اطلاعیه های سازمان های هواپیمایی، میراث فرهنگی و گردشگری و جامعه هتلداران برای استرداد كامل هزینه تورها، هتل ها و پروازهای كنسل شده در استان هایی كه با بحران سیل و شرایط بد جوی در تعطیلات نوروز رو به رو شده اند اما همچنان گزارش می شود بعضی از هتل ها، ایرلاین ها و آژانس ها با تخطی از ضوابط تعیین شده، زیر بار پرداخت هزینه خدمات كنسل شده نرفته اند.


حرمت الله رفیعی، رئیس كمیته دفاتر خدمات مسافرتی ستاد هماهنگی خدمات سفر، با تأیید این تخلفات به ایسنا اظهار داشت: اگر مسافری در مهلت تعیین شده (هفته نخست تعطیلات نوروز كه با وقوع سیل در استان های شمالی، غربی و جنوب غربی مقارن شد)، از پروازی انصراف داده و هنوز وجهی را دریافت نكرده است همچنان فرصت پیگیری مطالبه خویش را دارد. طبق بخشنامه سازمان هواپیمایی، ایرلاین ها به اجرای تعهدات خود در «شرایط اضطراری» موظف اند و باید بدون كسر وجه، هزینه خدمات كنسل شده را «كامل» برگردانند.
وی افزود: رسیدگی به تخلفات و بدتعهدی هتل ها و مراكز اقامتی در حوزه اختیارات و وظایف انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی نیست و در این باره جامعه هتلداران ایران كه بخشنامه ای مرتبط صادر كرده و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مسؤولیت رسیدگی دارند اما گزارش های زیادی از آژانس های مسافرتی دریافت شده كه نشان داده است هتل ها با وجود بخشنامه جامعه هتلداران برای استرداد هزینه اتاق های كنسل شده در مناطق سیل زده و بحرانی، حاضر نشده اند این هزینه را به مسافر و آژانس پس بدهند.
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، تعطیلات نوروز امسال را مطابق قوانین موجود، اضطراری یا فورس ماژور نامید و اضافه كرد: در چنین شرایطی از همكاران انتظار داشتیم كمك كنند تا با استرداد وجوه مربوط به خدمات سفر همچون پرواز و هتل، كم ترین صدمه ها متوجه مردم شود. ما باید مردم را تشویق می كردیم در این شرایط بحرانی سفر نروند، چون نه تنها مسافران در معرض خطر قرار می گرفتند كه حضورشان مانع كمك رسانی نیروهای امدادی می شد و وظیفه و مسؤولیت آنها را بیشتر می كرد. وقتی این همه اخطار و اخطار داده می شود كه مردم سفر نروند و شرایط بحرانی اعلام می شود ما هم بعنوان بخش های خدماتی باید تلاش می كردیم اگر از مردم بابت خدمات وعده داده شده در همان مناطق صدمه دیده، هزینه ای دریافت شده، به آنها بازگردانده شود تا سفر به مناطقِ در معرض صدمه سیل، كنترل شود.
وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی كشوری هم با همین رویكرد به ایرلاین ها بخشنامه ای داد كه در صورت انصراف از پرواز در تمام مسیرهای داخلی، وجوه مربوط به بلیت كامل مسترد شود. هرچند طبیعی است در آن مقطع حساس این بخشنامه دیرهنگام به دست برخی ایرلاین ها رسیده باشد و یا به دلیل غیاب یكی از مدیران، درست اجرا نشود، برای همین ما از معترضان درخواست كردیم مهلت دهند تا بعد از تطعیلات به مطالبات آنها رسیدگی شود.
رفیعی تصریح كرد: انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی پیگیر است بخشنامه سازمان هواپیمایی به هفته دوم تعطیلات نوروز هم تسری پیدا كند و استردادها بدون كسری وجه صورت گیرد. اگر ایرلاینی از این مورد تخطی كرد مردم می توانند شكایت های خویش را به انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران انتقال دهند، ما خویش را ملزم می دانیم تا حصول نتجیه مبحث را پیگیری نماییم.



1398/01/18
13:44:41
5.0 / 5
4797
تگهای خبر: خدمات , سفر , صنایع دستی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
کادو

كادو دونی

فروش انواع کادو

kadodooni.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كادو دونی محفوظ است